(Ne)makro focení aneb vážky podruhé

20.06.2010 20:03

 

Tento víkend jsem se chtěl zaměřit trochu na způsob focení vážek. Doposud jsem používal spíše (ne)makro sestavu  Canon 70-200/4 L + konvertor Kenko 1,4. Chtěl jsem zkusit sestavu porovnat s tím, že jsem zaměnil konvertor za mezikroužek 20mm. V neděli ráno jsem se vydal k malému rybníčku, abych zjistil jak to tam vypadá po hasičském cvičení, které se konalo v sobotu. Okolí bylo téměř netknuté, ale vody lehce ubylo. Focení jsem kvůli silnému větru asi po půl hodině přestěhoval na jinou lokalitu vzdálenou asi 2 km. Zde je louka v blízkosti potoka chráněna vysokými stromy a skalami, takže jsem mohl začít testovat. K focení sice bylo jen pár ne příliš aktivních kousků, ale to celkem postačovalo. Chvíli jsem si zvykal na malinko jinou práci s mezikroužkem, ale za půl hodiny jsem si navykl. S testováním jsem se zdržel asi 4 hodiny, které uběhly jako voda a už jsem se těšil domů, abych mohl začít porovnávat výsledky dnešního snažení. Subjektivně musím uznat, že se mi mezikroužek zamlouvá více, než konvertor. Fotky mi přijdou věrnější a ostřejší. Nyní už mi zbývá zapřemýšlet, jestli si do budoucna vystačím s tím, co mám, nebo se rozhodnu pro nějaký ten makro objektiv. Do úvahy připadá Canon 100/2,8 USM  nebo Sigma 150/2,8. Ale to bude ještě těžké rozhodování…   :-)

Výsledky můžete shlédnout v galerii Vážky

 

Kontakt

Pavel Zamrazil

zamrazil@email.cz

skype: pavel_zamrazil
ICQ: 222-807-225

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode