Vážky a snad ne poslední

13.06.2010 21:23

Bude tomu již 9 měsíců, co jsem v první polovině loňského září poprvé zkoušel fotit různé druhy vážek. Velice mě to nadchlo, jelikož jsem musel zkoušet jak na to a hledal jsem informace po internetu, abych se snažil pochopit jejich způsob života a chování. Zjistil jsem, že fotit vážky není tak jednoduché jak by se mohlo zdát. Některé neposedí, jiné sice sedí, ale ne na místě kde bych si přál atd. Letos jsem si přál vyfotit líhnutí vážky a zaznamenat celý průběh. Průběžně jsem chodil kontrolovat stav vážek a jejich líhnutí na nedaleký rybníček. Ještě minulý víkend se nic nedělo a během pracovního týdne jsem situaci nestihl kontrolovat. Tento víkend jsem zjistil, že všude jsou už jen prázdné larvy. Po půlhodině hledání jsem se smířil s tím, že si budu muset na líhnutí nějakou tu dobu počkat. Při odchodu jsem se náhodou všiml šídla s částečně roztaženými křídly. Tento pohled mě učaroval tak, že jsem skoro zapomněl, že jsem si přál toto vše fotit.
Během focení jsem pozoroval mladé kusy následujících šidélek: Šidélko páskované, Šidélko kroužkované, Šidélko malé a Motýlice lesklá.
Takže doufám, že v budoucnu bude co fotit a tyto mladé kusy odolají velkému hasičskému cvičení, které se má u toho malého zarostlého rybníčku konat příští týden.

 

 

Více fotek v galerii VÁŽKY


Kontakt

Pavel Zamrazil

zamrazil@email.cz

skype: pavel_zamrazil
ICQ: 222-807-225

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode